Радио Беседа уживо

Актуелно Емисије
Одложено слушање
Архива

Сазвучја

ПОЧЕТНА СТРАНА
» Јордан Николић - Сазвучја 8/8
» Анри Салвадор - Сазвучја 8/7
» Камарон де ла Исла - Сазвучја 8/6
» Јанис Париос - Сазвучја 8/5
» Карлос Мануел "Камане" - Сазвучја 8/4
» Сили Визард - Сазвучја 8/3
» Фрифот - Сазвучја 8/1
» Чавела Варгас - Сазвучја 8/2
» Фејруз - Сазвучја 7/3
» Пјатницки Хор - Сазвучја 7/14
» Кок Студио Пакистан 3 - Сазвучја 7/13
» Кок Студио Пакистан 2 - Сазвучја 7/12
» Кок Студио Пакистан - Сазвучја 7/11
» Харис Алексиу - Сазвучја 7/10
» Триакел - Сазвучја 7/9
» Лила Даунс - Сазвучја 7/7
» Људмила Зикина - Сазвучја 7/8
» Ресул Диндар - Сазвучја 7/6
» Нора Џонс - Сазвучја 7/5
» Конча Буика - Сазвучја 7/4
» Кармињо - Сазвучја 7/2
» Синтезис - Сазвучја 7/1
» Вартина - Сазвучја 6/1
» Суад Маси - Сазвучја 6/2
» Мадредеуш - Сазвучја 6/8
» Естреља Моренте - Сазвучја 6/3
» Валентина Пономарјова - Сазвучја 6/4
» Кристина Бранко - Сазвучја 6/5
» Драган Даутовски Квартет - Сазвучја 6/6
» Чифтенс - Сазвучја 6/7

Уд, Сазвучја - сезона 2/13

Назив инструмента потиче вероватно од арапске речи ал уд за дрво или персијске речи руд што значи жичани инструмент. По Ал Фарабију, персијском научнику из десетог века, уд је измислио Ламех-Матусалов син и Нојев отац. Најстарији ликовни запис датира из Урук периода у јужној Месопотамији, пре више од 5000 година, а налази се на печату који се чува у Британском музеју. Овај инструмент, назван и краљем свих инструмената, припада заједничком наслеђу Медитерана.

Још један дијамант који је избрусио Музички колеџ Беркли, долази нам из Анкаре. Његово име је Еркан Огур, чувени танбураш и гитариста који је међународну каријеру изградио уз помоћ своје групе Телвин трио. Почетну љубав према физици заменио је најпре гитаром а потом и сазом. Физика је, међутим, остала у служби великог мајстора, пре свега због схватања теорије звука и конструисања музичких инструмената. Познат је по пројектованој музици на основу које конструише традиционалне танбуре од посебно бираног и припреманог материјала. Велики утицај на њега су извршиле плоче Џимија Хендрикса које је од детињства слушао у Турској. Импресионираност Хендриксом утицала је да започне свирање електричне гитаре. У то време направио је и своју прву гитару без прагова да би могао да је свира у турском музичком систему. Систем турског макама пружио му је широк спектар импровизација у џезу. Сваки пут када би се нашао у теснацу приликом свирања џез концерата Еркан би размишљао о макаму и најближем тренутном тоналитету, што би га моментално вратило на прави пут. Од западних музичара, по сопственом тврђењу, само је Кит Џерет успео да досегне близину источне музике.Након што се вратио у Цариград из Немачке, завршио је студије физике и почео да свира професионално.Прављење различитих модела гитара без прагова постала је његова пасија. Први је почео да прави багламе са два врата што му је омогућавало веома брз прелазак са стила на стил. Ово му је посебно помогло на наступима са Џиваном Гашпарјаном и групом Телвин са којом се налази тренутно на турнеји. Телвин је философки појам и буквално се преводи речју „боја“ која се односи на хармонију људског лика. Сарадња са Христом Цимулисом и Лизетом Калимери донела му је велику популарност у Грчкој.

Избор


Seher Yeli (Anadolu Beşik)

Bir Sevda (Dönmez Yol)

Yahit Bizi Tan Euleme (Hiç)

Kervan (Telvin)

Bir Ömürlük Misafir (Bir Ömürlük Misafir)

Dilore Nenelerim (Telvin)

Iki Keklik (Fretless)

Tutam Yar Elinden (Hiç)

Pencere Önü Çiçegi (Dönmez Yol)

Bülbülüm Altin Kafeste (Anadolu Beşik)





Радио Православне Епархије бачке
Змај Јовина 4, Нови Сад 21000
Телефон: +381 21 402 403,
Tел/факс: +381 21 53 98 97
Мобилни телефон: +381 66 888 20 50
info@beseda.rs
www.beseda.rs