Радио Беседа уживо

Актуелно Емисије
Одложено слушање
Архива

Сазвучја

ПОЧЕТНА СТРАНА
» Јордан Николић - Сазвучја 8/8
» Анри Салвадор - Сазвучја 8/7
» Камарон де ла Исла - Сазвучја 8/6
» Јанис Париос - Сазвучја 8/5
» Карлос Мануел "Камане" - Сазвучја 8/4
» Сили Визард - Сазвучја 8/3
» Фрифот - Сазвучја 8/1
» Чавела Варгас - Сазвучја 8/2
» Фејруз - Сазвучја 7/3
» Пјатницки Хор - Сазвучја 7/14
» Кок Студио Пакистан 3 - Сазвучја 7/13
» Кок Студио Пакистан 2 - Сазвучја 7/12
» Кок Студио Пакистан - Сазвучја 7/11
» Харис Алексиу - Сазвучја 7/10
» Триакел - Сазвучја 7/9
» Лила Даунс - Сазвучја 7/7
» Људмила Зикина - Сазвучја 7/8
» Ресул Диндар - Сазвучја 7/6
» Нора Џонс - Сазвучја 7/5
» Конча Буика - Сазвучја 7/4
» Кармињо - Сазвучја 7/2
» Синтезис - Сазвучја 7/1
» Вартина - Сазвучја 6/1
» Суад Маси - Сазвучја 6/2
» Мадредеуш - Сазвучја 6/8
» Естреља Моренте - Сазвучја 6/3
» Валентина Пономарјова - Сазвучја 6/4
» Кристина Бранко - Сазвучја 6/5
» Драган Даутовски Квартет - Сазвучја 6/6
» Чифтенс - Сазвучја 6/7

Уд, Сазвучја - сезона 2/4

Назив инструмента потиче вероватно од арапске речи ал уд за дрво или персијске речи руд што значи жичани инструмент. По Ал Фарабију, персијском научнику из десетог века, уд је измислио Ламех-Матусалов син и Нојев отац. Најстарији ликовни запис датира из Урук периода у јужној Месопотамији, пре више од 5000 година, а налази се на печату који се чува у Британском музеју. Овај инструмент, назван и краљем свих инструмената, припада заједничком наслеђу Медитерана.

Велико име издавачке куће Enja Records, Раби Абу Калил, родом је из космополитског Бејрута кога је морао да напусти услед грађанског рата. За разлику од већине арапских инструменталиста који свирају техником имитирања људског гласа, Абу Калил истражује нове начине свирања на уду. Уважени критичари сматрају да је достигао технику коју имају велики мајстори џез гитаре али његове интерпретације подсећају на поетске зоре арапске културе, без презачињених примеса традиционалног звука.На први поглед случајни сусрети између супротстављених инструмената из различитих светова су заправо резултат добро утемељеног концепта. Под вођством Абу Калила, ове неоспорне разлике никако неће личити на вавилонску конфузију. Интелектуалне и емотивне идентификације ових композиција ослобађају ентузијазам у сваком од музичара, подстичући неслућене висине музичког стваралаштва. Комбинујући различите културне елементе, Абу Калил музику ствара кроз лични доживљај креативног сусрета а не кроз егзотику. Абу Калил и његови сарадници већ годинама стварају нову међународну платформу за импровизовану музику која се може поредити само са златним годинама Џона Меклафина. Као домаћин телевизијског тринаестоделног серијала „Визија музике“ истраживао је кроз историјске снимке и интервјуе са музичарима, мешање џеза са традиционалном музиком Јужне Америке, Блиског Истока, Африке и Индије.

Избор:


Nashwa (Al Jadida)

Dusk (Dusk and Dawn)

Sahara (Blue Camel)

Bukra (Bukra)

Ja Nao da Como Esta (Em Portuges)

Qwarma (La Seduction)

Shrewd Woman (Journey To The Centre Of An Egg)

Mourir pour ton decollete (Songs For Sad Women)

After Diner (Tarab)

Requiem (Yara)



Радио Православне Епархије бачке
Змај Јовина 4, Нови Сад 21000
Телефон: +381 21 402 403,
Tел/факс: +381 21 53 98 97
Мобилни телефон: +381 66 888 20 50
info@beseda.rs
www.beseda.rs