Радио Беседа уживо

Актуелно Емисије
Одложено слушање
Архива

Сазвучја

ПОЧЕТНА СТРАНА
» Јордан Николић - Сазвучја 8/8
» Анри Салвадор - Сазвучја 8/7
» Камарон де ла Исла - Сазвучја 8/6
» Јанис Париос - Сазвучја 8/5
» Карлос Мануел "Камане" - Сазвучја 8/4
» Сили Визард - Сазвучја 8/3
» Фрифот - Сазвучја 8/1
» Чавела Варгас - Сазвучја 8/2
» Фејруз - Сазвучја 7/3
» Пјатницки Хор - Сазвучја 7/14
» Кок Студио Пакистан 3 - Сазвучја 7/13
» Кок Студио Пакистан 2 - Сазвучја 7/12
» Кок Студио Пакистан - Сазвучја 7/11
» Харис Алексиу - Сазвучја 7/10
» Триакел - Сазвучја 7/9
» Лила Даунс - Сазвучја 7/7
» Људмила Зикина - Сазвучја 7/8
» Ресул Диндар - Сазвучја 7/6
» Нора Џонс - Сазвучја 7/5
» Конча Буика - Сазвучја 7/4
» Кармињо - Сазвучја 7/2
» Синтезис - Сазвучја 7/1
» Вартина - Сазвучја 6/1
» Суад Маси - Сазвучја 6/2
» Мадредеуш - Сазвучја 6/8
» Естреља Моренте - Сазвучја 6/3
» Валентина Пономарјова - Сазвучја 6/4
» Кристина Бранко - Сазвучја 6/5
» Драган Даутовски Квартет - Сазвучја 6/6
» Чифтенс - Сазвучја 6/7

Уд, Сазвучја - сезона 2/3

Назив инструмента потиче вероватно од арапске речи ал уд за дрво или персијске речи руд што значи жичани инструмент. По Ал Фарабију, персијском научнику из десетог века, уд је измислио Ламех-Матусалов син и Нојев отац. Најстарији ликовни запис датира из Урук периода у јужној Месопотамији, пре више од 5000 година, а налази се на печату који се чува у Британском музеју. Овај инструмент, назван и краљем свих инструмената, припада заједничком наслеђу Медитерана.

Ануар Брахем

Формулација музике Ануара Брахема је толико чиста и неоптерећена, да се скоро једнако добро изражава кроз ћутање као и кроз звук. Маестро Брахем је родом из Халфуине (Тунис) где је поникао у породици занатлија и пасионираних заљубљеника у музику. У дванаестој години га је приметио велики мајстор уда Алија Сирти који ће наредних година, како се испоставило, својим часовима извршити пресудан утицај на Ануарову каријеру. Мало по мало, Ануар Брахем је почео да шири своје знање кроз широк музички спектар Медитерана, Африке и Далеког Истока. Крајем осамдесетих се посветио изучавању савремене музике, посебно џеза, који му открива блиске везе различитих музичких израза. Фасциниран балетом, позориштем и биоскопом, почиње да трага за облицима музичког изражавања како би их процедио у чист дестилат звука. Велики успех на америчкој турнеји му је отворио нове видике и могућности, која се завршила дугогодишњом сарадњом са Манфредом Ајхером, творцем ECM-a.Ануар Брахем јефеномен који нас, кроз традиционални звук уда, доводи до очаравајуће акустичне слике. Ако затворимо очи можемо се наћи у Тунису, на обали мора, можемо осетити галеба који прелеће плаво море али и тешку индустрију која је неизбежна позадина великих лука. Он је еманација концентрисане мешавине плодног парадокса, усамљени солиста отворен за свет, „културни шверцер“ склон авантуризму изван музичких граница. Из богате сарадње са музичарима као што су Јан Гарбарек, Ришар Галиано, Џон Сурман и Дејв Холанд изникла су издања која се већ сада свсртавају у светско музичко наслеђе. Наша публика је имала прилику да га чује пре пет година у Сава Центру.

Избор:


Joron (Madar)

Barzakh (Barzakh)

Lumière du silence (Conte de l Incroyable Amour )

Vague (Khomsa)

Talwin (Thimar)

Blue Jewels (Astrakan Café )

Le Pas du Chat Noir (Le Pas du Chat Noir)

Déjà la Nuit (Le Pas du Chat Noir)

Les Jardins de Ziryab (Le Voyage de Sahar)

The Astounding Eyes of Rita (The Astounding Eyes of Rita)







Радио Православне Епархије бачке
Змај Јовина 4, Нови Сад 21000
Телефон: +381 21 402 403,
Tел/факс: +381 21 53 98 97
Мобилни телефон: +381 66 888 20 50
info@beseda.rs
www.beseda.rs